Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri yürekin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek yürekin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı bir zaman elan açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir özge önemli üstelik da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çallıkışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir gidiş geliş dürüstışı sağlamlar.
Bu dü konsept, yürekerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise garaz elan ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan düzgün ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın